You are currently viewing צבע מט לרכב – שיטות ומחירים
צבע מט לרכב

צבע מט לרכב – שיטות ומחירים

* מקבלים הזמנות לציפוי/עיטוף רכב מלא *


מה הדבר הכי בולט ברכב? נכון, הצבע שלו. לצערינו, מבחר הצבעים בארצינו די דל: כחול, לבן, אדום, שחור, אפור ולעיתים רחוקות כמה צבעים נוספים. אך הצבע שאי אפשר להזמין בעת הרכישה הוא צבע מט.

אנחנו רואים רכבים בצבעי מט בסרטים, במפגשים של אוהבי הרכב ובתערוכות. אבל איך מקבלים צבע כל כך מיוחד?

בעיקון יש 3 שיטות:

  1. שימוש בלכה מיוחדת (מט)
  2. צביעה באמצעות “Plasti dip”
  3. ציפוי ויניל (Vinyl)

אז מה היתרונות, החסרונות והמחיר של כל אחת מהשיטות?

לכה מט

בעצם, אין דבר כזה “צבע מט”, הצבע הוא אותו הצבע, מה שהופך את הצבע למבריק או מט היא הלכה. קיימים צבעים מוכנים עם הלכה הנ”ל וגם הלכה לבד כמוצר עצמאי.

כעת, יש 2 דרכים לצביעה: הפיכת צבע קיים לצבע מט או צביעה בצבע מט שונה המצבע הקיים.

תהליך הצביעה הוא צביעה לכל דבר ועניין ולכן לא נפרט עליו יותר מידי. אתם מוזמנים לראות סרטון שמראה את התהליך

יתרונות

  1. אפשר לחסוך בעלויות ע”י שימוש בחומר זול

חסרונות

  1. דורש הכנת הרכב כמו בצביעה רגילה, גם אם שמים רק לכה
  2. אם לא צובעים את הרכב – מוגבלים לצבע הקיים
  3. אם צובעים את כל הרכב מחדש, המחיר עולה באופן ניכר
  4. אי אפשר “להתחרט” ולחזור לצבע המקורי

עלות

הלכה שמיועדת לרכבים יקרה מאוד, ולכן אם מצאתם “דיל” טוב, יתכן שיעשו שימוש בלכה לציפוי מתכת (לכה שלא נועדה לציפוי רכבים). צביעה מסוג הזה די מדירה בגלל החסרונות ולכן קשה לעריך מחיר מדויק אך הוא יהיה מחיר של צביעה רגילה + מחיר הלכה

צביעת Plasti Dip

רבים שמעו על המוצר “Plasti Dip” – צבע פלסטי שהופך לגומי בעת ההתייבשות. השוני של הצבע הנ”ל מצבעים רגילים הוא שהצבע מייצר שכבה נוספת אשר ניתנת להסרה מבלי לפגוע בצבע הקיים.

אתם יכולים לראות את הצביעה בצבע הנ”ל בסרטון הבא:

יתרונות

  1. מעניק צבע מט יפה
  2. מגן על הצבע הקיים
  3. ניתן להסרה ותיקון (תלוי ברמת הפגיעה)

חסרונות

  1. יחסית יקר – מכיר ספריי 1 בישראל כ-100 ש”ח, כאשר ספריי אחד מספיק לצביעת ג’אנט (תחשבו כמה כאלו צריך לצביעת רכב)
  2. על מנת לצבוע כמו שצריך, יש צורך בכמות שכבות רבה (5 ומעלה) ובגלל סעיף 1, עולה הרבה כסף
  3. יש בעלי מקצוע שמנסים לחסוך וצובעים במעט שכבות, מה שגרום לצבע להתקלף ולאבד מראה תוך זמן קצר
  4. די עדין, ונפגע משריטות (כמו כל גומי)

עלות

העלות מאוד משתנה בכמות השכבות ששמים. אם עושים לפי את הצביעה לפי המלצות היצרן, צריך לפחות 5 שכבות של צבע, כלומר צריך לצבוע את הרכב 5 פעמים מה שדורש כמויות צבע רבות (כאשר הצבע עצמו לא זול) ולכן המחירים יכולים להגיע ל-10000

ציפוי ויניל

תוכלו לקרוא מה זה ויניל כאן. תהליך הציפוי נראה כך

יתרונות

  1. מעניק צבע מט יפה ויחיד
  2. מבחר צבעים עצום כולל צבעים מטאלים (כסף, זהב), מבריק, מט, chameleon
  3. מגן מפני שריטות
  4. ניתן להסרה באופן קל ומהיר (אם נעשה ע”י איש מקצוע)
  5. עמיד בשמש הישראלית

חסרונות

  1. תוצאה טובה דורשת שימוש בחומרים איכותיים ואיש מקצוע טוב שקשה למצוא 🙂

עלות

העלות מורכבת מעבודה ואיכות החומר. אני משתמש רק בחומרים גרמניים, איטלקיים ו-3M (ארה”ב). המחיר יכול לנוע בין 6500-15000 בהתאם לסוג הציפוי (יש ציפוים מטאלים מאוד יקרים).

מי שקורא בבלוג שלי יודע שאני אוהב ציפוי ויניל, הוא מאפשר צביעת רכב בכמה צבעים שונים, נוח לעבודה והתוצאה  נראת מדהים.

עיטוף מט לרכב – באו לראות עבודות נוספות בדף הגלריה שלנו

עיטוף מט לרכב שחור
מדבקת ויניל שחור מט

ציפוי לרכב נקרא בשפה המקצועית גם עיטוף, כאמור תהליך בו עוטפים את כל הרכב או חלקים ממנו כדי לשנות ניראות או להגן עליו מפני נזקי הסביבה.

אתם יכולים לראות את העבודות שלי כאן, כאן וכאן. אבל הכי טוב, לבוא, לראות את החומרים והצבעים ולהתרשם, אז צרו איתי קשר כבר היום!