מגוון רב של דוגמאות וסוגי תפירה – קלאסי/אלגנטי/תואם מקור/ספורטיבי.
קיים מגוון עצום של סוגי בדים, צבעים וטקסטורות, אנחנו עובדים עם בדים איכותיים מאירופה.
סוגי בדים
- בדים דמויי עור איכותי שמחליף בד עור בגלל התכונות שלו, עמידות לתנאי החום הארץ ישראלי.
- בד במראה עור הפוך – (אלקנטרה) תוכלו לקרוא ולראות דוגמאות בפוסט – ריפוד אלקנטרה לרכב
- בד ז'אקרד – בד ארוג בדוגמת משבצות.
- בדים עם טקסטורה – מחורר, הבלטות, דמוי תפר, כן יש גם תנין או נחש אם תרצו …
יש אצלנו בסדנא קטלוג בדים, לכול בד מרקם וגימור שונה, גם אם נידמה לכם שאולי אין את הבד הספציפי כמו ברכב שלכם, תמיד אפשר להתאים משהו קרוב או ללכת דווקא על משהו שונה לחלוטין ולרענן את הצבעוניות הפנימית של הרכב .
ריפוד לרכב אספנות בתפירה אישית - למה לצפות?
אנחנו תופרים ריפודים לרכב אספנות בהזמנה אישית, לרכב הספציפי שלכם, תוך תיאום מלא איתכם – אתם שותפים לעיצוב ומה שתרצו ליצור. אפשר לשחזר לעיצוב הריפודים המקוריים או לעצב דוגמא חדשה לחלוטין, ניתן להשלים ספוגים אם יש צורך, המושבים יראו וירגישו טוב יותר ממה שיצאו מהמפעל … והכי חשוב הרכב שלכם יהיה מיוחד – אין שני לו מבחינת הריפוד.
ריפוד בתפירה אישית סוגי תפרים
תפירת ריפוד מלא לרכב אספנות Chevrolet Malibu Wagon 1979
ברכב זה החלטנו לשנות לחלוטין את העיצוב והצבעוניות. בחרנו צבע בהיר בדוגמת מעוינים. הרכב הוא פרויקט הדגל שלנו…ועבר שיפוץ מקיף ביותר פנימי וחיצוני, תוכלו לקראו עוד בפוסט המלא – שברולט מאליבו 1979
- אין צורך להשאיר את הרכב במקום! אתם יכולים להביא רק את המושבים אלינו.
- התפירה היא בהזמנה אישית במיוחד לרכב שלכם, אין לנו ריפודים במלאי.
- מגוון של סגנונות תפירה ודוגמאות - קלאסי/אלגנטי/ספורטיבי.
כול התמנות הדוגמאות ועיצובים מקוריים AMstyling©
איך תופרים ריפודים לרכב אספנות? תהליך מפורט:
כדי להבין טוב יותר את התהליך תפירת הריפוד למושבים, אספנו עבורכם תמונות עם הסברים מפורטים, נדגים על רכב אספנות מסוג קורבט C4. קודם ניראה את תמונת ה"לפני ואחרי":
שלב 1- בחירת בד ודוגמא
שלב 2 - פירוק הכסאות והורדת הריפוד הישן
השלב השני הוא להוריד את הריפוד הישן מהמושבים, זהו תהליך מעט מורכב הדורש ניסיון, מיומנות וסבלנות, כול מושב הוא מעט שונה, ככלל המושב עצמו מורכב משני חלקים, גב המושב והחלק שעליו יושבים, חלקים אלו מחוברים עם מערכת צירים שלעתים קצת חלודה. שמפרקים שצריך לזכור להזהר … יש חלקים שקשה למצוא להם תחליף ..
אחרי שפירקנו את המושבים מורידים את הריפודים עצמם מהמושבים, צריך להבין שזהו לא כיסוי לכן הריפוד מהודק חזק למערכת הקפיצים במושבים עצמם עם "טבעות חזיר" – Hog Rings for Upholstery -טבעות מתכת שכול אחד מהם צריך לפתוח. ולעתים יש די הרבה… כול מושב בכל דגם מעט שונה ומורכב אחרת, ברכבי האספנות המושבים בנויים בטכנולוגיה של פעם – לטוב ולרע…
שלב 3 - פרימה ומספור החלקים
שלב 4 - סימון החלקים על הבד הנבחר וחיתוך
בשלב זה פורסים את הבד הנבחר ומניחים עליו את החלקים של הריפוד הישן, מסמנים עם עט מיוחד, וגוזרים. מתהליך זה אפשר להבין שהחלקים הם אחד לאחד כמו הריפוד הישן. ותואם ב100% למושב שלכם.
שלב 5 - הוספת שכבת ספוג וחיתוך
אנחנו נוהגים להוסיף שכבת ספוג דקה לכל החלקים קודם כול לנוחות .. מה הטעם בריפוד חדש אם בסוף יושבים ומרגישים את הצלעות של הכיסא..?
שלב 6 - תפירה במכונת תפירה ייעודית
שלב 7 - הוספת ספוגים למושבי הרכב במקרה הצורך
שלב 8 - הלבשת הריפוד המוכן על המושבים
השלב הכמעט סופי אחרי תפירת הריפודים לרכב הוא הלבשת הריפודים על גבי המושבים, כמו שציינו הורדת הריפוד מהמושבים הישנים יכול להיות לעתים מורכב , ודורש מיומנות וסבלנות. ככה גם ההלבשה של הריפוד החדש. אנחנו מקפידים שהריפוד ישב צמוד ללא בועות אוויר ושהכול יראה פיקס.
שלב 9 - התקנת המושבים
הגיע זמן לחבר את שני חלקי המושב אחד לשני – מזל ששמרנו על כול הברגים 🙂 ולהתקין את המושב חזרה ברכב.
שלב 10 - תוצאה סופית
אחרי העבודה הרבה, אפשר סוף סוף לראות את התוצאה הסופית, מושבי הרכב הותקנו בחזרה למקומם. ואפשר להשוויץ לחברים ולמשפחה… סעו בזהירות..
בא לכם ריפודים אדומים לקורבט ?תוכלו לקרוא עוד בפוסט תפירת ריפודים לרכב אספנות Сorvette c4 Red
כמה עולה תפירת ריפודים בהזמנה אישית לרכב אספנות?
העלות של ריפודים לרכב אספנות ולרכב בכלל, תלוי בהקף העבודה – לדוגמא אם מדובר במושב קדמי, מושב ספה אחורית או סלון מלא, המחיר משתנה לפי הבד והעיצוב שתבחרו. בנוסף אם יש צורך למלות ספוגים במושב, או לשנות מבנה.
אז כמו שציינו, הורדת הריפוד המקורי מהמושבים הישנים יכול להיות לעתים מורכב ודורש מיומנות וניסיון. ככה גם ההתקנה. אחרי תהליך התפירה מלבישים את הריפודים – אנחנו ממש מקפידים שהריפוד יהיה צמוד כמו כפפה למושבים ולא בועות אוויר ושהכול יראה פיקס.
עלות התקנת הריפודים – לא לשכוח שהמחיר כולל הורדת הריפוד הישן מהמושבים, והלבשת הריפוד החדש. שיכול לקחת זמן לא מבוטל.
מחירים למושב בודד מתחילים מ – 1500 ש"ח לפני מעמ. תלוי בהיקף העבודה.
תפירת ריפוד לרכב אספנות – Chevrolet Master 1936
ברכב זה החלפנו את מערכת הקפיצים לספוג דחוס, ושינינו את העיצוב המקורי מפסים למעויינים ופס קדר אפור, החלפנו את ריפוד הבד לבד דמוי עור חזק ואיכותי. תוכלו לקרוא עוד בפוסט המפורט שחזור פנימי לרכב אספנות – שברולט מאסטר 1936
ריפוד או כיסוי לרכב? מה עדיף?
קודם כול עלינו להבין מה הבדל בין כיסוי למושבי הרכב לבין ריפוד לרכב אספנות .הדרך הכי פשוטה להבין את ההבדל בין כיסויים לרכב לריפוד לרכב הוא דוגמת הספות שלנו בבית, הספה מגיעה מהמפעל עם ריפוד מקורים, ואנחנו נוהגים לעתים לקנות כיסויי ולהגן עליהם.
המושבים ברכב אספנות הם חלק משמעותי מהרכב ונותנים לו את המראה הקלאסי ועדיף לא לכסות את היופי של העיצוב הקלאסי.
במשך השנים נוצר ברכב שלכם בלאי טבעי, לעתים נפרמים חוטים או נוצר חור, החלטתם לשים שמיכה קטנה שתגן על הריפוד, או אפילו שמתם כיסוי שקניתם במיוחד … עם השנים שעוברות אולי ברצונכם לחזור ולהרגיש את הנוחות והעיצוב של ריפודים המקוריים שנתפרו במיוחד עבור הרכב שלכם.
באו לראות עבודות נוספות בדף הגלריה שלנו
התקנת ריפודים לרכב בסדנא בהרצליה – אם קניתם ריפוד מוכן לרכב מהאינטרנט ולא הסתדרת עם ההתקנה או שאתם רוצים שרפד רכב מקצועי יפרק וילביש את הריפודים מוזמנים ליצור קשר או בטלפון 054-8014947.
התקנת ריפוד לרכב אספנות - רפד רכב בהרצליה
תהליך התקנת ריפודים ברכב אספנות
התקנת ריפודים ברכב אספנות יכול להיות לעתים תהליך מורכב הדורש מיומנות וניסיון.
השלב הראשון הוא כמובן הורדת הריפוד הישן מהמושבים, התהליך דורש סבלנות, כול מושב בכל דגם מעט שונה ומורכב אחרת.
ככלל המושב עצמו מורכב משני חלקים, גב המושב והחלק שעליו יושבים, חלקים אלו מחוברים עם מערכת צירים שלעתים קצת חלודה. שמפרקים שצריך לזכור להזהר … יש חלקים שקשה למצוא להם תחליף ..
אחרי שפירקנו את המושבים מורידים את הריפודים עצמם מהמושבים, צריך להבין שזהו לא כיסוי לכן הריפוד מהודק חזק למערכת הקפיצים במושבים עצמם עם "טבעות חזיר" – Hog Rings for Upholstery -טבעות מתכת שכול אחד מהם צריך לפתוח. ולעתים יש די הרבה… כול מושב בכל דגם מעט שונה ומורכב אחרת, ברכבי האספנות המושבים בנויים בטכנולוגיה של פעם – לטוב ולרע…






